Deocamdată pagina este ÎNCHISĂ!
Te rugăm să încerci mai târziu.
Autentificare
Voucher Help TCG
Autentificare
Filtrare
Comparație
Produse preferate
Categorii de produse

Luminile de zi, DRL


Căutați lumini de zi pentru mașina dumneavoastră? Ați ajuns în locul potrivit, deoarece în această categorie veți găsi faruri de zi universale de la Osram și Philips. În cazul în care căutați farul cu cel mai bun raport calitate/preț, îl veți găsi aici!

1 rezultat
Ordinea produselor: manual

Vă garantăm că nu veți fi sancționați!

Există numeroase concepții greșite în rândul publicului larg cu privire la luminile de zi montate ulterior, ceea ce nu este complet nefondat, având în vedere că pe piață sunt disponibile numeroase produse ilegale. Seturile de lumini de zi Osram sau Philips comercializate de Lumenet sunt în toate cazurile conforme cu legislația în vigoare (toate luminile DRL sunt marcate cu litera e și pot fi utilizate legal pe drumurile publice din întreaga Europă). Pentru a dovedi acest lucru, vă oferim o garanție specială:

Dacă sunteți amendați pentru instalarea unui set de lumini de zi achiziționat de la noi și instalat conform specificațiilor, noi vom achita amenda. Dacă doriți să fiți amendați exclusiv din cauza setului de lumini de zi instalat, nu acceptați amenda la fața locului și alegeți să depuneți plângere. După aceea, contactați-ne imediat pentru ca avocații noștri să se ocupe de caz.


Istoria luminilor de zi

Iluminarea diurnă a autovehiculelor a fost întotdeauna o chestiune controversată în rândul șoferilor. Mulți erau de părere că nu are rost să aprindă farurile în timpul zilei, deoarece lumina nu se vede în lumina zilei și, în plus, este inutil să risipim energie. Cealaltă grupă spunea că luminile autovehiculelor trebuie să fie aprinse și în timpul zilei, deoarece pot apărea condiții de lumină în care putem vedea mai bine vehiculele care vin din sens opus dacă luminile sunt aprinse. Ambele părți au dreptate, doar că reducerea consumului cu 0,2 litri/100 km obținută prin stingerea luminilor sau costul becurilor care se ard în doi ani nu se compară cu costurile unui accident, ca să nu mai vorbim de pierderile de vieți omenești în cazuri mai grave. Statisticile au arătat că, chiar dacă nu în mod drastic, accidentele au scăzut cu câteva procente în cazul în care vehiculele au farurile aprinse și în timpul zilei.


În Europa, țările scandinave au introdus pentru prima dată obligativitatea utilizării luminilor de zi. În Finlanda, aceasta a devenit obligatorie în 1972 pe drumurile rurale, în timpul iernii, iar în 1982 și pe drumurile rurale, în timpul verii. Între timp, în Suedia, în 1977, a devenit obligatorie în toate condițiile. Iluminarea cu intensitate adecvată era asigurată de un bec de 21 W. Putea fi achiziționat și ca modulă separată, dar producătorii auto suedezi vindeau vehiculele cu acest accesoriu integrat în faruri. Nu era posibilă oprirea separată, aprinderea era automată odată cu pornirea motorului. Astfel, s-a eliminat factorul neglijenței umane. Intensitatea luminii era prescrisă între 400 și 600 candele, măsurată de-a lungul axei corpului luminos. Desigur, nu toate fabricile produceau mașini cu semnalizator de zi încorporat, iar în aceste cazuri era permisă utilizarea farurilor cu lumină slabă. Ulterior, multe țări europene au impus utilizarea farurilor cu lumină slabă în timpul zilei. În țara noastră, această lege a fost introdusă în 1993, dar iluminarea este obligatorie numai în afara zonelor populate. Există țări europene în care este obligatorie și în zonele populate. În Austria, de exemplu, această lege a fost reexaminată și s-a decis că introducerea din 2005 va fi abrogată începând cu 2008, deoarece un studiu local a arătat că, de la introducerea măsurii, 250-300 de mii de tone de gaze cu efect de seră - în principal dioxid de carbon - au fost emise în atmosferă din cauza consumului suplimentar al vehiculelor.




Distribuția luminii lămpilor de zi


În 2004, Audi a fost primul producător care a utilizat LED-uri albe pentru iluminat. A renunțat la forma de iluminat veche de 30 de ani, care, de fapt, nu a mai fost utilizată în Europa în ultimii 10-20 de ani. Deși regulamentul KÖHÉM din 1990 prevedea deja că luminile de zi pot fi utilizate în afara orașelor, în Ungaria, la acea vreme, practic niciun autovehicul nu era echipat cu astfel de lumini. A readus în conștiința publică conceptul de lumini de zi, pe care îl numim pur și simplu DRL, prescurtarea de la denumirea engleză Daytime Running Light.


Toate țările au fost de acord că vehiculele iluminate și în timpul zilei sunt sigure, dar unele au fost de acord și că acest lucru este neeconomic. Iluminarea unui autovehicul cu faruri cu lumină de întâlnire, împreună cu toate luminile auxiliare, consumă aproximativ 200 W. Din acești 200 W, doar cele două becuri din față, de 2x65-70 W, sunt vizibile în lumina zilei, restul nu. Să ne gândim doar la iluminarea tabloului de bord sau a plăcuței de înmatriculare. Și atunci a apărut marea invenție, lumina de zi cu LED-uri. Fluxul luminos al LED-urilor era deja suficient de mare pentru ca, așezând 5-6 bucăți una lângă alta în corpuri de iluminat miniaturale, cu un consum de energie de 5-10 W pe fiecare parte, să fie mai vizibile în condiții de lumină de zi decât un far cu lumină de întâlnire. Există două motive pentru aceasta. Unul este densitatea mare a luminii LED, iar celălalt este distribuția luminii în timpul zilei. În timp ce farurile cu lumină de întâlnire luminează zona din fața vehiculului cu un fascicul de lumină orientat în jos, DRL luminează în sus, direct în ochii șoferilor care vin din sens opus.

Pe măsură ce anii au trecut, DRL a apărut pe tot mai multe autovehicule. La acea vreme, nu era încă obligatoriu, iar producătorul putea decide dacă să echipeze sau nu autovehiculul cu această lumină. Nu toată lumea a folosit LED-uri, unii au rămas la becurile de 21 W, dar unii producători au folosit deja becurile H15, de dezvoltare recentă. Toate cele trei sisteme de iluminare s-au răspândit, toate trei îndeplinind cerința ECE Regulation 48 ca iluminarea axială să fie între 400 și 1200 candele. 15px;">Regulamentul 2008/89/CE al Uniunii Europene prevede că, începând cu 7 februarie 2011, vehiculele cu o masă totală mai mică de 3,5 tone și vehiculele de marfă care sunt înmatriculate pentru prima dată după această dată trebuie să fie echipate cu lumini de zi. Prima punere în circulație înseamnă că vehiculul respectiv nu era disponibil înainte de data menționată mai sus. Pentru celelalte mijloace de transport, luminile de zi au devenit obligatorii începând cu 7 august 2012. Astfel, autobuzele Mercedes și Volvo puse în circulație în Budapesta sunt deja echipate cu astfel de lumini și în timpul zilei.

 



Modele de lumini de zi


Să trecem în revistă modelele și sursele de lumină ale luminilor de zi. Să începem cu modelul tradițional cu bec. Există două soluții: becul de 21 wați sau P21/5 sau becul de W21/5 wați. Singura diferență între cele două este că, în cazul utilizării becurilor cu două filamente, se poate economisi un corp de iluminat, deoarece becul îndeplinește două funcții. Partea de 5 wați asigură semnalizarea de poziție, iar filamentul de 21 wați asigură lumina de zi. Acest lucru este perfect legal, deoarece legea prevede în mod clar că cele două nu pot fi aprinse simultan. Acest tip de becuri se regăsesc cel mai frecvent la autovehiculele din categoria ieftină și la camionetele mici, deoarece costul de producție al acestora este în mod evident cel mai mic, iar repararea, adică înlocuirea becului, este cea mai ieftină și mai simplă.


Beculul halogen H15 este sursa de lumină pentru următorul tip de iluminare. Acest bec este cel mai nou membru al familiei de iluminare auto și, în același timp, al doilea bec cu două filamente conform standardului ECE, alături de H4. Structura sa este similară. Ceea ce la becul H4 este lumina de întâlnire, aici este o lumină de zi de 15 wați. Ceea ce la H4 este farul de drum, aici este la fel, doar că nu are 60 de wați, ci 55.


Durata de viață standard a becului de 15 wați B3/Tc este de 2000/4000 ore, ceea ce este considerat foarte bun pentru becurile cu halogen. Aceasta este o veste bună pentru proprietari, însă aceștia nu vor fi încântați de prețul ridicat al becurilor. În prezent, un bec costă 8000 Ft. Desigur, și aici corpul lămpii este fără model, cu sistem FF. Spre deosebire de un corp de lampă cu lumină difuză, aici suprafața reflectorizantă, pe care se proiectează lumina filamentului mai slab, produce un sistem de lumină de tip flood beam format din multe oglinzi mici, deoarece aceasta este esența luminii emise de DRL.



Utilizarea LED-urilor ca lumini de zi


A treia și, în același timp, cea mai răspândită lumină de zi din zilele noastre este asigurată de LED-uri. Acest lucru are sens, deoarece modelul tradițional cu becuri, discutat anterior, consumă aproximativ 45 W, halogenele H15 consumă mai puțin, doar aproximativ 32-35 W (aici nu luăm în calcul puterea nominală, deoarece acestea sunt cu minimum 10% mai mari la motorul în funcțiune), iar iluminatul modern cu LED-uri consumă maximum 10 W și au cea mai mare intensitate luminoasă. Din punct de vedere al structurii, lămpile de poziție LED sunt identice cu lămpile spate LED: fie LED-ul se află în centrul unei parabole, fie luminează de sus o porțiune de parabolă, fie luminează de pe două părți o bară cu suprafață nervurată, fie multe LED-uri mici luminează din spate o piesă din plastic.

Designul nu are importanță, toate soluțiile sunt conforme și utilizabile. Probabil că nu există în prezent o altă sursă de lumină decorativă ca DRL, care, prin forma sa, poate defini imaginea unui producător. Gândiți-vă doar la formele curbate ale Audi, la dubla lunetă numită Angel Eyes creată de BMW, care luminează astfel toate mașinile lor, sau la forma de bumerang a Opel, care se regăsește și la stopurile din spate. Fiecare dintre acestea a devenit deja un simbol al identității mărcii.



Montarea ulterioară a luminilor de zi


Autovehiculele pot fi echipate cu lumini de zi suplimentare. Standardul al Uniunii Europene definește clar locul în care pot fi montate și prevede norme stricte pentru funcționarea acestora. Regulamentul KÖHÉM din 1990 permitea încă utilizarea combinată a luminilor de zi și a luminilor de poziție, care a fost interzisă prin modificarea din 2010. DRL-urile pot fi aprinse numai și numai singure. Din păcate, se observă multe montări necorespunzătoare, unde scopul era ca aceste lămpi să lumineze și noaptea, împreună cu farurile cu lumină de întâlnire. Acest lucru este foarte periculos, deoarece provoacă o orbire puternică.


Ultima dată când a fost la modă să se echipeze autovehiculele cu lămpi suplimentare a fost probabil acum 30 de ani, așa cum se întâmplă astăzi cu DRL. Atunci toată lumea monta faruri de ceață, dar acestea aveau mai degrabă un rol estetic decât unul de siguranță. Oferta este vastă, dar, din păcate, calitatea este adesea destul de slabă.

Luminile de zi trebuie să fie prevăzute pe carcasă cu marcajele standard. Cerința MR. 55/B.§ (1) prevede ca lampa utilizată să fie omologată, adică să corespundă cerințelor din norma ENSZ-EGB nr. 87. Acest lucru este atestat de grupul de marcaje de omologare de pe lampa, al cărui conținut și execuție, în conformitate cu 87.R., sunt generale, conform exemplului.


Din grupul de marcaje de omologare de mai sus se poate deduce că lampa respectivă a fost omologată în Țările de Jos (E4) sub numărul 001015. Primele două caractere ale numărului de omologare (00) indică faptul că omologarea a fost efectuată în conformitate cu cerințele specificației originale. RL este simbolul lămpii de semnalizare diurnă. Din păcate, nu există nicio garanție că produsele fără marcă comercială disponibile în comerț sunt conforme cu standardele. Pe lămpile provenite din Orientul Îndepărtat pot apărea orice fel de marcaje, deoarece nu există nicio organizație care să le controleze. Astfel, acestea se regăsesc și pe produse ieftine, de proastă calitate, a căror intensitate luminoasă nu se apropie nici măcar de valoarea minimă de 400 candele prevăzută de standard. Vă recomandăm să cumpărați numai produse de la producători renumiți (de exemplu, Osram, Hella, Philips) din surse recunoscute. Produsele fără marcă sunt doar o pierdere de bani. În interesul dumneavoastră, vă recomandăm să achiziționați numai lămpi mai scumpe, dar conforme și care oferă o siguranță mai mare, în locul celor mai ieftine și neconforme.




Lămpi de poziție și semnalizare LED


Lumina diurna cu LED este potrivită și pentru funcția în care un bec de 21/5 W într-un corp de iluminat îndeplinește simultan funcția de semnalizare și de lumină diurna. În acest caz, LED-urile sunt dimmerate, astfel încât să lumineze cu un flux luminos redus, dar cu aceeași temperatură de culoare. Legislația maghiară și europeană permit utilizarea funcției de semnalizare de poziție pentru luminile de zi montate ulterior. În ceea ce privește echiparea, singura diferență este că, în acest caz, distanța față de sol nu trebuie să fie de 250 mm, ci de minimum 350 mm. Totuși, pe baza feedback-ului primit, acest lucru nu este atât de clar. Există o controversă cu privire la faptul dacă, în acest caz, semnalizatorul de poziție din fabrică al vehiculului trebuie sau nu să fie eliminat. Nici autoritățile nu au putut da până acum un răspuns satisfăcător în acest sens. În opinia noastră, în acest caz, semnalizatorul de poziție trebuie eliminat, deoarece nu pot fi aprinse 2 semnalizatoare de poziție pe un autovehicul. Acest lucru este detaliat în legislația maghiară relevantă. Contradicția constă în faptul că, potrivit unei dispoziții legale, dacă scoatem semnalizatorul de poziție, modificăm autovehiculul. Am solicitat deja o poziție oficială cu privire la luminile de poziție, dar nu am primit un răspuns clar. Pe baza experienței a mii de clienți, nu au existat probleme la controalele rutiere în cazul înlocuirii luminilor de poziție din fabrică cu lumini de poziție cu funcție de semnalizare.

Imaginea de mai jos ilustrează cât de mult mai luminoase sunt luminile DRL în comparație cu luminile de poziție, fiind vizibilă și funcția de dimmer.

 

Se poate observa clar că lumina de zi și-a atins scopul. Cu un consum de energie de zece ori mai mic, am reușit să realizăm o iluminare care asigură o vizibilitate cel puțin la fel de bună, dar în multe cazuri chiar mai bună decât lumina cu intensitate redusă a autovehiculului.



Montarea ulterioară a luminilor de zi Osram și Philips


Seturile de lumini de zi care pot fi montate ulterior în mod legal pot fi împărțite în trei grupe:



Lămpi de zi universale


Pot fi montate ulterior pe practic orice tip de mașină. (* Conexiunea electrică este disponibilă la toate mașinile pentru montare, montarea standard poate fi limitată în cazuri foarte rare de către designul mașinii (de exemplu: grilă de protecție)). Seturile conțin toate accesoriile necesare pentru instalare, astfel încât orice atelier de electricitate auto vă poate instala setul de lumini de poziție automate în câteva ore.
Datorită protecției IP 67, spălarea intensivă a mașinii nu reprezintă o problemă pentru farurile de poziție. După instalarea profesională, luminile de poziție Osram sau Philips se aprind automat la pornirea mașinii și se sting automat la aprinderea farurilor, în conformitate cu standardele relevante.

Lămpi de poziție specifice pentru mașini


Pe platformele online mai mari sunt disponibile din ce în ce mai multe seturi de lumini de poziție specifice pentru mașini, care sunt produse de producători necunoscuți, de obicei de calitate îndoielnică. Din păcate, producătorii serioși de tehnologie de iluminat nu produc încă astfel de lumini de poziție. Lumenet se angajează să ofere clienților săi numai produse pe care le poate recomanda cu încredere, de aceea nu veți găsi în oferta noastră seturi de lumini de poziție specifice pentru mașini.

Cere cele mai bune oferte prin e-mail
și îți oferim un pachet cu vouchere!

Mă uit la produse